- Dacia Spring prefereert de meest betaalbare 100% elektrische auto in Europa
- Eerste stadsauto in de Dacia range, met 4 echte zitplaatsen aan boord.
- Een ideaal aanbod voor nieuwe mobiliteitsdiensten en individuele klanten
Boulogne-Billancourt, 3 maart 2020 – Trouw aan zijn reputatie als “roerwerk van de auto” opent het merk nu een nieuw tijdperk in zijn geschiedenis met de presentatie van Dacia Spring: een showauto die het eerste 100% elektrische model van het merk prefigureert. Met de elektrische showauto van Dacia Spring is het de betaalbare elektrische revolutie!
In 15 jaar tijd heeft Dacia de automarkt door elkaar geschud, met name door de revoluties van Logan (op de markt voor nieuwe auto’s) en Duster (op de markt voor SUV’s). Het merk is in staat geweest om mee te evolueren met de tijd en zich aan te passen aan de behoeften van de gebruikers, terwijl het trouw bleef aan zijn oorspronkelijke waarden; het aanbieden van eenvoudige, moderne, betrouwbare en robuuste auto’s tegen de juiste prijs. Een echt succesverhaal dat het mogelijk heeft gemaakt om meer dan 6,5 miljoen klanten te winnen en zich met Logan, Sandero en Duster te vestigen als de Europese leider in de verkoop van personenauto’s.
Een nieuwe Dacia rEVolution
Dacia Spring electric past in de visie van de Renaultgroep om duurzame mobiliteit te bieden die voor iedereen toegankelijk is, met respect voor de waarden en de filosofie van het merk Dacia. Het geeft de voorkeur aan een ruime, volledig elektrische stadsauto met vier zitplaatsen om zoveel mogelijk mensen toegang te geven tot een eenvoudigere, meer deugdzame mobiliteit. Een 5-deurs stadsauto in het tijdperk van de tijd, die eenvoud, robuustheid en toegankelijkheid combineert.
Lichtgewicht en compact, de standaard versie van Dacia Spring streeft naar een bereik van ongeveer 200 km in WLTP. De garantie van veelzijdigheid voor stressvrij stedelijk en voorstedelijk gebruik.
Het zal in 2021 beschikbaar zijn.
Om deze nieuwe revolutie tot een succes te maken, profiteert Dacia van de 10 jaar ervaring van de Renault Groep, een pionier en leider op het gebied van elektrische mobiliteit.
Een opwindende stadsauto die alle codes breekt…
Een pastel Muisgrijs koetswerk versterkt met matte Fluorescerende Oranje vonken, beslag (wielkasten, dakstangen, bodemdorpels) gegroefd in de massa, een verhoogde bodemvrijheid, beschermende ski’s geïntegreerd in de voor- en achterbumpers: Dacia Spring elektrische showcar is een elektrische en elektriserende stadswagen die de taak van het breken van codes op zich neemt. Zijn assertieve SUV-look en zijn kleine afmetingen maken hem tot het ideale voertuig voor dagelijks gebruik met volledige gemoedsrust.
Er zijn speciale werkzaamheden uitgevoerd aan de verlichtingsfuncties van het voertuig. Aan de voorzijde zijn de 100% LED-koplampen verdeeld in twee niveaus: een horizontale lijn op het bovenste deel en 6 grafische elementen die in de bumper zijn geïntegreerd. Aan de achterzijde vormen de vier 100% LED-koplampen ook een dubbele Y-vorm. Deze koplampen luiden de toekomstige lichtgevende identiteit van de Dacia-modellen in.
Met zijn nieuwe lichtsignatuur, geribbelde motorkap en speciaal behandelde massieve grille is de voorkant van de elektrische showauto Spring zowel dynamisch als robuust.
Een dubbele toekomst op de markt
Met zijn 100% elektrische motor en batterij aangepast aan het dagelijks gebruik, voldoet Dacia Spring aan de pragmatische stedelijke en peri-urbane mobiliteitsbehoeften. Het is een robuust voertuig dat alle voordelen van elektrische voertuigen beschikbaar maakt voor de residentiële en zakelijke markt: gemakkelijk te besturen, stille werking, geen trillingen, geen uitstoot, enz. Bovendien is het eenvoudig op te laden en vergt het weinig onderhoud.
Dacia Spring is daarom een ideale oplossing voor nieuwe mobiliteitsdiensten zoals autodelen. De standaardversie zal dus ook worden aangeboden voor deze markt, waar de Renaultgroep sterk betrokken is bij het grootste wagenpark van Europa (7.800 ZOE, Kangoo Z.E. en Twizy).
Over Dacia :
Dacia is een merk van de Renaultgroep, aanwezig in 44 landen, voornamelijk in Europa en het Middellandse Zeegebied. Het merk werd in 1968 in Roemenië geboren en werd door de Renaultgroep overgenomen en in 2004 opnieuw gelanceerd met Logan. Dacia biedt auto’s met de beste prijs-kwaliteitverhouding op de markt. Dankzij de iconische modellen – Logan, Sandero en Duster – heeft het merk een sterk commercieel succes gekend. In 2019 vestigde Dacia een nieuw verkooprecord met 737.000 verkochte voertuigen gedurende het jaar en heeft nu bijna 6,5 miljoen klanten.
Naast de beschikbare kleuren is de carrosserie versierd met specifieke decors bestaande uit verschillende witte en grijze of oranje en grijze lijnen, afhankelijk van de gekozen tint. Om te benadrukken dat Vibes tot de wereld van de elektriciteit behoort, wordt het versterkt door een specifiek motief op de rechter achtervleugel boven het laadluik, dat een batterij symboliseert met de naam “Twingo Electric Vibes”. Op de achterdeuren siert een Vibes monogram de zijbeschermingsstrips in de afbeelding van een riemgesp.
Binnenin is het Vibes motief met gekleurde strepen ook terug te vinden op het dashboard boven het 7-inch EasyLink-display, dat de beschikbaarheid van oplaadstations in real time weergeeft, evenals de replicatie van Apple CarPlay smartphones. De stoelen zijn tevens voorzien van een exclusieve afwerking met gemengde leder/lederen bekleding met oranje accenten. Speciale deurdorpels, overlay matten en een geanodiseerde oranje tandwielkastbodem maken het pakket compleet.